Aktiv på stranden



Foto Lea Silfver

Kan inte tänka mig att det finns något bättre sett att njuta av sandstranden än att ta en löptur i vattenbrynet. Hur ofta ser man inte i filmerna hur de springer längs stranden?! Dock finns det några grundregler för den som känner sig sugen att ta sig en springtur på nästa semester.

-Välj rätt tid på dygnet
Både för att det mitt på dagen oftast är alldeles för varmt och för att du antagligen helst in vill trängas med alla badande turister. Antingen tidig morgon eller på eftermiddagen när det har blivit betydlig svalare skulle jag rekommendera.

-Spring nära vattnet
Om du inte vill ha en ordentlig utmaning är det bäst att springa nära vattnet där sanden är mer kompakt och hårdare. Att springa på ett mjukt material som sand är väldigt ansträngande men kan självklart vara en utmaning för den som vill det.

-Badkläder
Bär gärna badkläder under löpkläderna för att snabbt kunna svalka dig när löpturen är över.

-Solskydd
Skydda dig från solen med solskydd och gärna en keps och solglasögon.

Om du inte känner för att springa längs stranden finns det kanske om du har tur ett utomhusgym, som här nedan i Los Angeles som min pappa hittade när han besökte staden.



Foto Lea Silfver/Tomas Sjösten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0