Intervju med Ronja Hagfalk



Ronja Hagfalk

För att inspirera er läsare som är intresserade av att åka iväg på en träningsresa att våga ta steg och åka har jag gjort en intervju med Ronja Hagfalk. Hon är en snart 25 årig tjej från Borlänge med ett stort intresse för träning som har varit på ett flertal träningsresor. Redan om lite mer än en vecka ger hon sig ut på sin nästa träningsresa. Vill du veta mer om henne har hon både en hemsida: www.ronja.nu och en blogg: www.metrobloggen.se/traning

Nedan följer den intervju jag gjorde med henne.

Vad hade du för relation till träning innan du åkte på resan?
Jag tränar regelbundet hemma, både styrketräning, gruppträningsklasser och enskild konditionsträning. Jag är en aktiv person helt enkelt.

Vad var ditt mål med resan?
Den främsta anledningen till att jag åkte var egentligen för att komma iväg till solen och värmen. Innan jag åkte dit så hade jag aldrig varit iväg på nån solsemester överhuvudtaget och jag vågade ju inte åka själv så min mamma var med på den första resan. Sedan har jag åkt själv flera gånger med samma arrangör. Nu känner jag ju de som arrangerar resorna och jag känner till stället.

Vart reste du någonstans?
Playitas på Fuerteventura

Åkte du med ett företag i så fall vilket?
Aerobic Weekends

Varför valde du att åka på en träningsresa och inte till exempel en vanlig charterresa?
För att jag inte vågade åka själv första gången. Och DÅ var det en utbildningsweekend som min mamma kunde följa med på, då hon är idrottslärare och gick en kurs genom jobbet.

Hur länge var du där?
Jag har varit där från 4 dagar upp till en hel vecka.

Vad deltog du i för aktiviteter/träningspass?
Zumba, Bollywooddance, LatinStep, Showdance, Core på boll, Aquarobics, Afrodance, 80's aerobics, KaraT'robics, Box, Pilates, Piloxing, Stretch & Relax, Gypa for fun, Teamteach-klasser, styrketräning både inomhus och utomhus (Ja, de har ett utegym också).
När jag gick utbildningar så var de på 2 dagar vardera kl.9-13 samt 15-18, man kunde ju välja att delta på t.ex EN utbildning och bara träna vanliga klasser resten av tiden också om man ville.

Var det bara träning på schemat eller hann du med andra saker också?
Varje dag har de Siesta i Spanien mellan kl. 13 och 15 så då blev det lunch, sol & bad etc... Så DET hann man med oavsett om det var utbildning eller inspirations/träningsvecka. På kvällarna var det gemensamma aktiviteter som mingel, underhållning, provsmakning av lokala drycker, ost & kex, gemensamma middagar, summering av dagen, olika utmärkelser etc.

Vad var största skillnaden mellan den här resan och en vanlig charterresa?
Jag har ju egentligen inget att jämföra med, Men av det man har sett/hört så innebär charterresor väldigt mycket alkohol och fester. Själv är jag nykterist. Jag har dock inga problem med att vistas i krogmiljöer. Det finns givetvis olika barer samt en "nattklubb" på Playitas, men de som är där är intresserade av träning och hälsa och dricker sig inte redlösa.

Var det något som överraskade dig speciellt positivt eller negativt med resan?
Första flygresan dit var hemsk, vi blev stående jättelänge på Arlanda innan vi fick flyga iväg p.g.a. överlast. De var tvungna och planera om rutten och landa för att tanka i Portugal. Väl där blev vi ståendes över en timme för att "fel" bensinbolag kom med flygbränsle...
När jag kom till Playitas blev jag så glad för att det var så FINT, men än en gång så hade jag ju inget annat att jämföra med...

Har du något tips till den som funderar på att åka på en träningsresa?
Börja spara pengar! En träningsresa kostar nästan dubbelt så mycket mot en "vanlig" charterresa till ett bra pris. ALLA kan åka, oavsett ålder eller storlek!

Skulle du kunna tänka dig att åka på en träningsresa igen?
Absolut! Jag har ju redan åkt flera gånger!



In action


Anläggningen där träningen sker


Kommentarer
Postat av: Jill

Tack söta du ♥ Ha en fin kväll!!

2011-11-24 @ 19:59:00
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0