Närodlat och lokalproducerat

Om du ska till New York inom den närmsta framtiden tycker jag att du ska passa på att besöka Union Square Greenmarket. Jag har själv aldrig varit i New York men jag skulle inte tveka på om att besöka den världskända marknaden som under högsäsongen har 140 olika försäljare. Här hittar du bland annat frukt och grönt, svamp, blommor, bröd, ägg och ost. En skön kontrast till alla fastfood restauranger kan jag tänka mig.

Marknaden är öppen måndag, onsdag, fredag och lördag och det bästa utbudet hittar du tidigt på morgonen när marknaden öppnar vid 8. Så mitt tips är att sätta väckarklockan för att bege er ut och handla en lyxig frukost med färsk frukt och nybakat bröd eller vad ni nu känner er sugna på.

Foto back2babylon.wordpress.com


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Union Square Greenmarket är en underbar marknad i New York.Väl värt ett besök.



http://www.newyorkinspiration.com

2011-11-25 @ 09:44:52
URL: http://www.newyorkinspiration.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0