Skidsemester med barnen

Nu är vintern snart här och det är hög tid att boka skidsemestern. När jag var mindre åkte vi ett flertal gånger till en skidanläggning som heter Säfsen i Dalarna. Det är ett super mysigt ställe som är väldigt barnvänligt. De har totalt 16 nedfarter och 6 liftar. Det var till och med här jag lärde mig åka skidor och de erbjuder många olika nivåer på skidskolorna. Förutom skidåkning kan du även följa med på skotersafari, åka hundspann och bada i vedeldade tunnor.

När jag och min familj var där bodde vi alltid i de timmerstugor som ligger ca 2,5 km från skidbackarna. Det är små mysiga stugor som rymmer 4-6 personer. Det är en lugn anläggning som jag skulle säga är perfekt för barnfamiljen.

Till Säfsen kan man dock åka året runt då de har aktiviteter under sommaren, våren och hösten också. Bland annat vandring, paddling och ridning är bara några av de saker som finns att göra där.  

Boka gör du här.



Så här mysigt bor du i timmerstugorna.



Foton Säfsen Resort AB


Kommentarer
Postat av: sevendaysaweek

sv: tack så mycket! Den är supergod, lovar!

2011-10-28 @ 07:29:00
URL: http://www.sevendaysaweek.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0