I harmoni med vågorna



Foto Kenny Bergander


Något jag alltid velat testa på är att surfa. Verkar så otroligt roligt och underbart att få stå på vågorna och bara flyta med. Med Skandinaviens största surfresearrangör Lapoint kan man resa till Bali i allt från 1-3 veckor med bara surfing på schemat. Det krävs inga tidigare erfarenheter och utrustning ingår i priset när man bokar Surfcamp Level 1. Alltså perfekt för oss som aldrig tidigare surfat. Under första veckan får man 6 surflektioner och för att få ut det mesta av resan rekommenderar de att man åker 2-3 veckor.

Boendet är förlagt till ett litet gruppboende för max 14 personer där man får tid att lära känna de andra gästerna. Den personal som finns på plats är delvis från lokalbefolkningen vilket enligt mig ger en bättre upplevelse då de verkligen kan området. 

En annan som erbjuder surfresor är Apollo som samarbetar med Lapoint när de arrangerar en resa till Marocko. Här kan man välja korta kurser på 2,5 timme till att spenderar hela veckan med surfning.

Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Tack! Jag har skrivit två lite längre inlägg med grejer jag brukar tänka på när jag shoppar second hand, läs dom :)



http://dayswithjen.blogg.se/2011/june/mina-basta-second-hand-tips.html



http://dayswithjen.blogg.se/2010/january/mina-second-hand-och-reatips-till-er.html

2011-10-18 @ 19:15:04
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0