Utforska Gotland på cykel

Något som jag och en kompis hade planer på att göra i somras men som aldrig blev av var att cykla på Gotland. Vi hade tänkt att hyra cyklar efter att ha tagit färjan från Stockholm och sedan campa på olika campingplatser som vi passerade på vägen. Tråkigt nog gick sommaren för fort och det fanns alldeles för mycket annat som skulle hinnas med. Dock skulle jag gärna göra det en annan sommar och för den som inte är den mest vane cyklisten skulle jag rekommendera att cykla efter den utmärkta cykelleden som finns runt ön. Hela leden är totalt 50 mil men självklart kan man välja att bara cykla delar av den. 

För den som vill göra precis som jag och min kompis hade planerat, att hyra cyklar, finns det gott om uthyrare. Många hyr även ut tält och annan utrustning som kan behövas. Så om det är en aktiv Sverige semester du är ute efter till nästa sommar tror jag verkligen att en cykeltur på Gotland kan vara rätt val.  



Foto Gotlands resor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0