Underbar SPA-resa

I somras var jag iväg på en sparesa till Lettland eller närmare bestämt Jurmala. Det var en riktigt chock när man klev av tåget som hade gått från Riga, då ni som varit där vet att staden inte ser så speciell ut, utan är som vilken storstad som helst. Men när vi kom till Jurmala möttes vi av en blandning av Sigtuna (gammal vacker liten stad) och någon medelhavsstad. Det var otroligt vackert och jag älskade den lilla staden direkt. Stranden var så lång som tre mil och det var ett sånt lugn över hela stället. Det gick inte att bli annat än förälskad i staden och jag skulle gärna åka tillbaka.

Det blev ju inte värre av att vi bodde på ett fyrstjärnigt SPA-hotell som jag varmt rekommenderar. Hotel Jurmala SPA heter det och hade en av de finaste badrummet jag sett i hela mitt liv. Tyvärr så tog jag dumt nog inte något foto på just det. Ni får nöja er med en bild på mitt små stökiga sovrum istället! På hotellet fanns det mängder av spa behandlingar att välja mellan, ett välutrustat gym (de hade dock gärna fått slänga in lite fler löpband) och flertalet relaxpooler.

Det enda negativa jag kan komma på är att hotellet var en riktigt modernisering och inte alls passade inte i miljön med sin höga och designade byggnad. Dock var det ett väldigt trevligt hotell så man tänkte inte så mycket på det.




 

 

 


Foto egna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0