Viktökning efter semester i USA

Enligt en engelsk undersökning som jag läste om i tidningen Wellness går vi upp i vikt under vår semesterresa. Undersökningen innefattar 2000 britter som varit på en utlandsresa som varat i fjorton dagar. Resultatet var att den genomsnittliga personen gått upp 2,3 kilo. Enligt de själva är stora portioner och alkohol den främsta boven. Det framgår också i undersökningen en topp sju-lista på i vilka länder man går upp mest och med tanke på all den skräpmat som USA erbjuder är det inte helt förvånande att det är just de som hamnar i topp. Hela listan ser ut så här:

1. USA
2. Karibien
3. Frankrike
4. Italien
5. Grekland
6. England
7. Spanien, Portugal och Afrika

Det är så klart väldigt svårt att välja rätt och nyttigt när man är ute på gatorna och det kryllar av McDonalds, Buger King och KFC osv. Men jag tycker verkligen inte det är något man ska skylla sin viktuppgång på. Det är fortfarande ditt eget val och jag brukar oftast bli ännu mer motiverad till att äta bra och träna när jag är på semester. Speciellt om jag bor på ett hotell med gym.



Foto taget från ajta.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

kul nisch på blog!!! har du läst på sportyspiceblog.com om hennes coola yogaresa i NYC som hon är med och anordnar? själv vill jag iväg till badgastein på kombinerad alpin- och längdresa. upptäckte det behovet igår kväll när jag råkade läsa en broschyr i stolsfickan på flygbussen. gah!!

2011-10-17 @ 09:53:02
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Kurioskabinett

Karibien måste det ju bero på att dom åker dit på enorma kryssningsfartyg och bara äter och gör ingenting för annars har jag svårt att förstå viktökningen. Sen att man går upp i vikt i Afrika känns ju helt bissart, det blir nästan lite vulgärt när man tänker på alla som svälter på den världsdelen.

2011-10-18 @ 08:21:33
URL: http://kuriosakabinett.blogg.se/
Postat av: Goda frestelser

Sv: Härligt!



Rolig lista. Jag har bott ett år i USA och trodde självklart att jag skulle lägga på mig en massa under året. Faktum är att jag gick ner 10 kilo istället. Hur nu det gick till? Måste ha dansat bort dem på nattklubbarna ;) Någon annan förklaring finns inte då strawberry frappucino, vanilla latte, mc donalds, pizza och andra godsaker hörde till vanligheterna :)

2011-10-18 @ 09:31:31
URL: http://godafrestelser.blogg.se/
Postat av: Goda frestelser

Jaa, verkligen! Numera har jag inte lika flyt med det. Gått upp nåt kilo istället. Men tänker aldrig banta ner mig med vilje. Alltid det goda finns av en anledning, att avnjutas ;) Får försöka träna bort det mesta istället.

2011-10-18 @ 14:27:53
URL: http://godafrestelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0